PAYLAŞ

Küçük yaştaki çocuklarda bakteri veya virüslerin neden olduğu enfeksiyonlara bağlı yüksek ateş nedeniyle havale geçirme durumu olabilir. Havale geçiren çocuk pelte gibi yığılıp kalabilir veya çok üşüyormuş gibi titreyebilir. Böyle bir durumda çocuğa bilinçsizce ilaç vermeye kalkmak doğru olmaz. Çocuğun ateşini düşürmeye çalışmak ve acilen doktora götürmek gerekir.

Bazı çocuklarda ateşli havale tekrarlayabilir. Çocuk sık sık havale geçiriyor ise bazı ilaçlar havaleyi tetikliyor olabilir. Özellikle soğuk algınlığı ilaçları ve alerji ilaçları havaleyi tetikleyebilmektedir.

Bu nedenle çocuğu birden fazla ateşli havale geçiren aileler, öksürük, soğuk algınlığı, boğaz ağrısı, hırıltılı nefes alma gibi şikayetlerle çocuğunu doktora götürdüğünde çocuğun daha önceden birkaç kez havale geçirdiğini belirtmelidirler.

Pseudoefedrin etkin maddeli ilaçların havaleyi tetiklediği düşünülmektedir. Sık havale geçiren çocuklara şu ilaçlar verilmemelidir:

  • Sudafed,
  • Actifed,
  • Aferin,
  • Peditus,
  • Forza,
  • Kongest,
  • İburamin cold,
  • Benical,
  • zyrtec,
  • Aerius,
  • Avil,
  • Fenotaral,
  • Zaditen

Sık havale geçiren çocuklarda kaç derecede havale geçirdiği tespit edilmektedir. Çocuk 38 derecenin altında havale geçiriyorsa buna soğuk havale denir. Soğuk havaleye bazı nörolojik hastalıklar sebep olabilmektedir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here